• Menu
  • Skip to left header navigation
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst

Spesialenheten for Politisaker - logo

Riksdekkende etterforskings- og påtalemyndighet

  • Hjem
  • Om oss
  • Informasjon om anmeldelse og klage på politiet
  • Våre avgjørelser
  • Våre årsrapporter
  • Fagartikler fra årsrapportene
  • Våre artikler
  • Offentlig postjournal
  • Tildelingsbrev, årsrapporteringer, riksrevisjonsberetninger og hovedinstrukser
  • Lenker
  • English
  • Hjem
  • Om oss
  • Informasjon om anmeldelse og klage på politiet
  • Våre avgjørelser
  • Våre årsrapporter
  • Fagartikler fra årsrapportene
  • Våre artikler
  • Offentlig postjournal
  • Tildelingsbrev, årsrapporteringer, riksrevisjonsberetninger og hovedinstrukser
  • Lenker
  • English
Du er her: Hjem / Alle artikler / Complaints against the police

Complaints against the police

17. desember 2013 Complaints against the police

The purpose of the Norwegian Bureau is to investigate and decide whether there are grounds for prosecution in cases where employees serving with the police or prosecuting authorities are alleged to have committed criminal acts in the service.

When an alleged incident of misconduct is reported, it means that the person(s) reporting the incident believes that a criminal act has been committed that ought to be prosecuted.

Persons who believe they have been subjected to treatment by a member of the police or prosecuting authorities that is not criminal in nature, but censurable by disciplinary action, may direct their complaint to the Chief Police Officer in the Police District concerned. Such complaints shall be processed according to a general instruction for dealing with complaints of incidents of a censurable nature committed by persons serving with the police.

Read more about the complaint procedure on www.politi.no.

If the Norwegian Bureau receives a complaint about an incident that is censurable, but not criminal, the case will normally be dismissed and referred to processing by the police. A separate resolution will be reached concerning dismissal of the case.

Should there be any doubt as to the seriousness of a complaint, i.e. whether it refers to an alleged criminal act as opposed to a disciplinary matter, the Norwegian Bureau shall contact the complainant for further information about the incident in question.

En uavhengig og riksdekkende etterforskings- og påtalemyndighet, som behandler anmeldelser mot ansatte i politiet og påtalemyndigheten.

Footer

Spesialenheten for politisaker

62 55 61 00 (sentralbord)
 post@spesialenheten.no
 09.00–15.00

Postboks 93, 2301 Hamar
Grønnegata 82, 2317 Hamar

Etterforskingsavdelinger

 Øst-Norge, Hamar og Oslo
 Vest-Norge, Bergen
 Midt-Norge og Nord-Norge, Trondheim

Følg oss

  • Twitter

Site Footer

Vi mottar elektronisk faktura på standardformatet «Elektronisk Handelsformat» (EHF). Elektronisk adresse er vårt organisasjonsnummer: 987 248 890. Informasjon til leverandører angående elektronisk faktura: https://dfo.no/kundesider/faktura/sende-en-faktura-til-en-statlig-virksomhet#a9ab86d1b6e098bd24669a09cdaa5d266.

Spesialenheten for politisaker © 2023 · Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media